Wybierz swój kraj lub region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Rynek smartfonów w Azji Południowo -Wschodniej jest świadkiem ożywienia w czwartym kwartale 2024

W czwartym kwartale 2023 r. Rynek smartfonów w Azji Południowo-Wschodniej odnotował wzrost o 4%rok do roku, osiągając 23,8 miliona sztuk.Region rozpoczął rok od słabej uwagi z powodu niekorzystnych czynników makroekonomicznych i inflacji, co prowadzi do znacznego spadku wydatków konsumentów.Jednak rynek odbił się, napędzany przez marki aktywnie wprowadzające nowe produkty i mierniki motywacyjne kanałów, które przywróciły popyt konsumentów na smartfony.

Analityk Canalys, Sheng Win Chow, skomentował: „Producenci smartfonów aktywnie wykorzystują tempo odzysku gospodarczego. Samsung zachował swoją pozycję na rynku Azji Południowo-Wschodniej z 18% udziałem w rynku, pomimo spadku o 17% rok do roku. Jego strategiczne przesunięcie w kierunku zmiany strategii w kierunku zmiany strategii w kierunku strategicznego przejściaRynek wysokiej klasy osłabił konkurencyjność niższych modeli A0X i A1X w stosunku do innych marek Android. W szczególności Transsion zajął drugie miejsce, zdobywając 16% udziału w rynku i osiągając zadziwiający roczny wzrost o 153%,Dzięki silnym występom w Indonezji i Filipinach, a także ekspansję na rynkach wschodzących. Xiaomi i Oppo posiadali 15% udziału w rynku, przy czym Xiaomi rośnie o 44% rok do roku, podczas gdy Oppo odnotowało spadek o 27%. Xiaomi zwiększył sprzedaż sprzedażowąUsprawniając się do składu produktów i oferując konkurencyjne ceny dla głównych modeli, podczas gdy OPPO stawiał czoła wyzwaniom w konkurencji rynkowej z powodu braku produktów ukierunkowanych na rynek ultra niskiej klasy, pomimo poprawy promocji marki poprzez strategię wysokiej klasy ”.

Chow dodał: „Po uruchomieniu licznych urządzeń wysokiej klasy i flagowych na początku 2023 r. Większość producentów skupiła się na wzmocnieniu swojego udziału w rynku, wprowadzając główne modele w czwartym kwartale. Na przykład na wrażliwych cenach rynek filipiński odnotował znaczny wzrost o 32% wzrost. Transsion napędzał odrodzenie rynku, zwiększając wysyłki serii Smart and Spark oraz skutecznie wykorzystując platformy mediów społecznościowych w celu promowania modelu Phantom V Flip. W Malezji rynek smartfonów działał silnie, rosnąZachęty zachęcające do powszechnego przyjęcia 5G. Jednak odzyskiwanie rynku smartfonów w Wietnamie było wolniejsze niż oczekiwano, a główni dystrybutorzy, tacy jak MobileWorld i FPT, skupiają się na rozwijających się obszarach, takich jak AI, stanowiąc obiecującą okazję dla Samsunga, długoterminowego partnera.. "

Analityk Canalys Le Xuan Chiewer stwierdził: „Urządzenia wycenione poniżej 299 USD nadal prowadziły większość wysyłek rynkowych Azji Południowo -Wschodniej, co stanowi 82% całkowitej przesyłki w czwartym kwartale 2023 r. Transsion po raz pierwszy w grudniu po raz pierwszy w grudniu., zintensyfikowana konkurencja cenowa i nasycenie rynku stanowią wyzwania dla producentów w zakresie wyceny i pozycjonowania ich produktów w tym segmencie. Marki koncentrowane na wysokiej klasy rynku, takich jak Samsung i Oppo, mogą mieć trudności z konkurowaniem bezpośrednio z niedrogim modelami uruchamianymi przez marki takie jak marki takieInfinix, Tecno, Xiaomi i Realme. Zamiast tego ich celem jest przyciągnięcie konsumentów o wyższej sile nabywczej za pośrednictwem kanałów premium, takich jak sklepy marki i partnerstwa telekomunikacyjne, różnicowanie poza ceną. Na przykład w Malezji Honor rozszerzył swoją linię produktów 5G poprzez inicjatywy poprzez inicjatywy.Podobnie jak program Rahmah i kanały przewoźników, osiągając wzrost o 184% rok do roku. Po wyzwaniach z początku 2023 r. Partnerzy kanałów pozostają ostrożni, a producenci nadal stoją przed wyzwaniem równoważenia wyceny urządzeń i zarządzania zapasami ”.













Canalys prognozuje, że przesyłki na smartfony w Azji Południowo -Wschodniej wzrośnie o 7% w 2024 r. Poród przesyłek w 2021 r. Może doprowadzić wielu konsumentów do zastąpienia ich urządzeń w 2024 r. Jednak ze względu na wysokie stopy procentowe i inflację konsumenci mogą opóźnić zakup nowych urządzeń,Uważanie producentów w zakresie prognoz popytu na 2024 r. Odzyskał popyt na urządzenia 5G, wspierane przez niedrogie ceny i polityki rządowe.Wzrost urządzeń 5G wycenionych poniżej 300 USD ponad dwukrotnie wzrósł, z 6% w styczniu do 14% w grudniu 2023 r. I oczekuje się, że będzie nadal rosnąć w 2024 r. Producenci coraz bardziej trudno jest różnicować konkurencję.Na dłuższą metę sztuczna inteligencja, ekosystemy i optymalizacja kanałów staną się nowymi czynnikami rozwoju branży w regionie, a producenci muszą wprowadzać innowacje w celu zwiększenia siły nabywczej konsumentów.Samsung wprowadził Galaxy AI w celu wdrożenia strategii różnicowania, wzmacniając wizerunek marki jako lidera rynku i zwiększając jego widoczność w regionie poprzez ustalony ekosystem.Rozwijający się rynek Azji Południowo -Wschodniej oferuje wiele możliwości dla producentów smartfonów, którzy mają na celu zwiększenie ich wpływu.Producenci muszą elastycznie dostosowywać się i ściśle współpracować ze swoimi partnerami kanałów, aby wdrożyć skuteczne środki w odpowiedzi na szybko zmieniające się trendy rynkowe.Dzięki zwiększonym zaufaniu konsumentów i wdrożeniu różnych środków strategicznych Azja Południowo -Wschodnia stanie się żyznym pod względem wzrostu i innowacji w branży smartfonów.