Wybierz swój kraj lub region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Technologia Hesai stoi przed czterema „mieczami laserowymi” zawieszonymi powyżej

12 marca Hesai Technology (HSAI.US) ujawnił swoje niezbadane wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2023 r. Raport finansowy ujawnił, że przychody Hesai osiągnęły 1,88 miliarda juanów w 2023 r., Oznaczając 56,1% wzrost rokuRok, z skumulowanymi dostawami jednostek Lidar przekraczających 300 000.

Li Yifan, współzałożyciel i dyrektor generalny Hesai, ogłosił 2023 r. Jako „rekordowy rok”.

Założony w 2014 r. Hesai początkowo skoncentrował się na rozwijaniu laserowych czujników gazu przed zapuszczeniem do autonomicznych produktów Lidar w 2016 r. Korzystając z rosnącego popytu branży motoryzacyjnej na Lidar ze względu na awans w inteligentnej jazdy, Hesai został wymieniony na NASDAQ w zeszłym roku, stając się pierwszymChińska firma Lidar, która będzie publiczna w USA.

W 2023 r. Hesai dostarczył w sumie 222 100 jednostek Lidar, prawie podwajając swoją sprzedaż ze wzrostem o 176,1%roku.

Jednak od 2019 r. Hesai rocznie ponosi straty, gromadząc łącznie ponad 1,1 miliarda juanów.W tym roku, oznaczając debiutancki rok Hesai na giełdzie, odnotowano stratę netto w wysokości 476 milionów juanów, najwyższy w swojej historii.

Jednocześnie marża zysku brutto spadła z roku na rok, z 70,3% w 2019 r. Do 35,2% w 2023 r.

Odpowiednio różne koszty rosną corocznie.W ciągu 2023 r. Wydatki związane z opłatami sprzedaży i marketingu, opłatami ogólnymi i administracyjnymi oraz badaniami i rozwojem wzrosły o ponad 42% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zgodnie z zasadami branży produkcyjnej Hesai ma napotkać znaczący kamień milowy rentowności po osiągnięciu punktu fleksji „krzywej uśmiechu” wzrostu skali.Jednak wcześniej wyzwania, takie jak konkurencja ze strony Huawei, obniżenie klientów, zmiany technologii i sankcje w USA są jak cztery „miecze laserowe”, które mogą zmieniać całą branżę, nieustannie zbliżając się do Hesai.

W dół łąki, a nie we wszystkich modelach

W miarę rozważania technologii wielu producentów samochodów zaczęło rozwijać własne lub bezpośrednio inwestować w producentów Lidar, takich jak Nio (9866.hk/nio.n).

W kwietniu ubiegłego roku Nio zainwestowało 250 milionów dolarów w ustanowienie fabryki w Wuxi, koncentrowała się przede wszystkim na produkcji, sprzedaży i badaniach Lidar.We wrześniu Nio ogłosił masową produkcję samozwańczego głównego układu sterowania Lidar.

Chociaż głównym dostawcą LIDAR Nio jest obecnie innowacja, obie firmy mają głębokie relacje-od 2018 r. Do teraźniejszości, Nio wiele razy inwestował w innowację.

Innowacja jest uważana przez branżę za pół- „Nio stowarzyszony”, tak że wszystkie modele na platformie NT2.0 NIO są wyposażone w Falcon Lidar Innovusion.Co ciekawe, Nio kierował również projektem płyty głównej tego radaru.

Hesai, który nie nawiązał głęboko wiążących relacji ze swoimi klientami, nie rozszerzył współpracy z największym klientem, Li Auto, aby uwzględnić wszystkie modele Li Auto.

L Series 7, 8 i 9 LI Auto mają tylko standard LIDAR w wersjach maksymalnych, podczas gdy wersje pro lub powietrzne wymagają dodatkowego kosztu około 40 000 juanów.Według konsultantów ds. Sprzedaży w LI Auto's Experience Stores, „Modele L7 sprzedawane w sklepach, z Lidar zawartymi w najlepszej konfiguracji, stanowią około 10–20%. W Pekinie i w całym kraju główne sprzedawane modele to Air and Pro Pro, nie max. "

Oprócz Li Auto, inni klienci Hesai, tacy jak Hiphi, Lotus i Hafei, albo ogłaszają zatrzymywanie produkcji, cierpiące na ponure sprzedaż, albo ogłosili współpracę z Hesai, ale jeszcze nie uruchomił żadnych modeli samochodów.

Nadchodzący samochód Xiaomi, który ma się uruchomić pod koniec marca, jest także klientem Hesai.Pomimo dużych nadziei trwającą wojnę cenową w nowym sektorze energetycznym prawdopodobnie oznacza, że jej strategia sprzętu Lidar będzie się różnić pod względem modeli i cen, podobnie jak Li Auto.

Jak zbliża się pierwszy kwartał 2024 r., Hesai stoi w obliczu startu, w którym istniejący klienci aktywnie lub pasywnie obniża ceny i obniża ceny, podczas gdy potencjalni nowi klienci opracowują własne rozwiązania, albo bezpośrednio inwestują w konkurentów.













Technologia „alternatywna”

Chociaż Lidar jest postrzegany jako „oczy” autonomicznej jazdy z doskonałymi możliwościami modelowania w czasie rzeczywistym, jego wysokie koszty i słabe wyniki w deszczu i mgle zostały szeroko skrytykowane.Dlatego debata na temat ścieżki technologicznej „Lidar vs. Pure Vision vs. MILIMETR FAVE RADAR” nigdy nie ustała.

Tesla (TSLA.O) reprezentuje tych, którzy porzucili Lidar na podejście czystego wizji.

Od lutego 2022 r. Tesla usunęła wszystkie lidary ze swoich pojazdów Model S i Model X w Ameryce Północnej, oficjalnie przyjmując strategię czystej wizji i wyjaśniając, że ta ostatnia wytwarza mniej sygnałów hałasu i zakłóceń, co powoduje „czystsze” gromadzenie danych.

Elon Musk wielokrotnie krytykował Lidar, nazywając go „przestarzałą technologią”.

W przypadku piżma koszt jest również znaczącym rozważaniem.Koszt modułu kamery czystej wizji wynosi tylko około 8% -15% kosztu lidaru.

W przeciwieństwie do Tesli chińscy nowicjusze początkowo przyjęli „Lidar Camp”.Jednak wraz z fali ceny, która rozpoczęła się w ubiegłym roku, wygórowane koszty poszczególnych opcjonalnych funkcji coraz bardziej powstrzymują gotowość konsumentów do zapłaty.

Lidar, niegdyś bardzo poszukiwana technologia, stała się „gorącym ziemniakiem” dla producentów samochodów pod presją obniżenia kosztów.