Wybierz swój kraj lub region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Za popularnością ADAS powstał rynek radarów fal milimetrowych

Radar, który jest jednym z trzech głównych czujników samochodowych, do niedawna nie był uważany za główny czujnik w pojazdach. Głównym powodem jest poprawa wskaźnika montażu AEB. Radar fal milimetrowych ma zalety pomiaru prędkości, określania odległości i pracy w każdych warunkach pogodowych. Może być obsługiwany. Żądaj, aby pozostałe czujniki nie mogły się spełnić.

Ewolucja od ADAS do autonomicznej jazdy na wysokim poziomie zwiększyła popyt na radary fal milimetrowych, a także zmieniła oblicze tradycyjnego przemysłu motoryzacyjnego radarów fal milimetrowych. W całym produkcie radarowym chip ma duży wpływ na działanie radaru. Jako gigant na rynku tradycyjnych układów czipów radarowych, NXP od dawna głęboko angażuje się w segment radaru fal milimetrowych.

Yang Chang, kierownik produktu radaru fal milimetrowych w NXP Greater China, powiedział w wywiadzie, że głównymi zaletami radaru fal milimetrowych są pomiary prędkości, określanie odległości i działanie w każdych warunkach pogodowych. Dlatego system ADAS / AD od L1 do L5 zajmie bardzo ważną pozycję, która jest szeroko stosowana w istniejących nowych modelach.

Badania zamontowanego w pojeździe radaru fal milimetrowych rozpoczęto w latach 60. XX wieku, a badania przeprowadzono głównie w krajach rozwiniętych, takich jak Niemcy, Stany Zjednoczone i Japonia. Wczesny rozwój radaru fal milimetrowych w pojeździe był powolny, a po 21 wieku zaczął wkraczać w energiczny okres rozwoju wraz ze wzrostem popytu na rynku motoryzacyjnym.

Jedną z wad tradycyjnego radaru fal milimetrowych była niska kątowość, która zawsze była kluczowym wąskim gardłem w branży.

Radar obrazowania jest podzbiorem pokładowego radaru fali milimetrowej i jest nazwany z powodu wysokiej rozdzielczości kątowej, która zapewnia wyraźny obraz. Rozdzielczość kątowa odnosi się do zdolności do rozróżniania obiektów w tym samym zakresie i przy tej samej prędkości względnej, przy jednoczesnej zdolności do identyfikacji obiektów statycznych w wysokiej rozdzielczości.

Yang Chang powiedział, że głównymi cechami obrazowania radaru fal milimetrowych są pierwotna podstawa, wysoka rozdzielczość kątowa w kierunkach poziomym i pionowym, rozdzielczość dużego zasięgu i gęste punkty docelowe. Na poziomie aplikacji pieszych, pojazdów silnikowych i pojazdów innych niż pojazdy można zidentyfikować i sklasyfikować. Pojazdy silnikowe, aby uzyskać modelowanie otaczającego środowiska ciała, mapy w wysokiej rozdzielczości i inne funkcje. Obecnie jest on skonfigurowany tylko w niewielu wysokiej klasy modelach, a architektura elektroniczna nie jest ujednolicona i tam wciąż jest dużo miejsca na rozwój.

Obecnie większość samochodów jest wciąż na etapie popularyzacji aplikacji ADAS (Advanced Driver Assist System). Na tym etapie dużą rolę odgrywa radar fal milimetrowych.

Ze względu na ciągłe doskonalenie standardów bezpieczeństwa w samochodach w różnych krajach, zaawansowane systemy wspomagające kierowcę w zakresie technologii aktywnego bezpieczeństwa wykazały szybki rozwój w ostatnich latach. Samochodowy radar milimetrowy stał się powszechną opcją uznaną przez producentów elektroniki samochodowej, ponieważ może pracować przez całą dobę i ma ogromne zapotrzebowanie na rynku. Popularność ADAS jest warunkiem realizacji autonomicznej jazdy w przyszłości i stanowi techniczną podstawę do poprawy czynnego bezpieczeństwa pojazdów.

Yang Chang uważa, że ​​w ewolucji do L4 i wyższych poziomów autonomicznej jazdy radary obrazowania będą miały więcej anten nadawczo-odbiorczych, większą moc obliczeniową, więcej interfejsów transmisji danych, wyższe prędkości transmisji danych oraz niższe zużycie energii i koszty itp. samego działania, pod względem rozdzielczości kątowej i gęstości chmury punktów, radary obrazujące będą bliżej lidarów. Pod względem prędkości i odległości radary obrazujące działają nawet lepiej niż lidary (dzięki systemowi radarowemu fal milimetrowych).

Czy radar obrazowania może zastąpić lidar, Yang Chang wskazał, że zależy to od architektury elektronicznej i elektrycznej OEM.

System ADAS na obecnym poziomie L1 / L2 składa się głównie z radaru fal milimetrowych i kamer. Radar fal milimetrowych może wykryć odległość, prędkość i kąt celu, a kamera może zidentyfikować sygnał drogowy, linię pasa, lokalizację przestrzenną celu i semantycznie segmentować scenę. Jednocześnie pracują razem, aby osiągnąć bardziej stabilne wykrywanie, śledzenie i klasyfikację celu. System ten może spełniać wymagania systemowe ADAS poziomu L2 + pod względem kosztów, zgodności z przepisami dotyczącymi pojazdów i pokrycia wielu scenariuszy aplikacji.

W przyszłości, w oparciu o oryginalne zalety, obrazowanie radaru fali milimetrowej poprawi rozdzielczość kątową, rozdzielczość zasięgu i maksymalną odległość wykrywania w kierunkach poziomym i pionowym.

Lidar ma ogromne zalety w zakresie pozycjonowania i budowy mapy ze względu na wyjątkowo wysoką rozdzielczość kątową, więc może być możliwa interakcja z obrazowaniem radaru fal milimetrowych, kamer, radaru ultradźwiękowego i innych czujników w automatycznych systemach napędowych na poziomie L3 i wyższym. nadmiarowy system. Oczywiście przede wszystkim musi rozwiązać problemy dotyczące kosztów i przepisów dotyczących pojazdów.

Według agencji badań rynku Plunkeet Research na świecie jest w tym roku prawie 70 milionów samochodowych radarów fal milimetrowych, ze średnim rocznym stopniem wzrostu około 24% w latach 2015-2020. Na przyszły rynek radarów Yang Chang powiedział, że z z perspektywy globalnego rynku radarów, Tier1 i producenci OEM w Europie koncentrują się na niektórych projektach z zamówieniami do masowej produkcji, głównie radarowych fal milimetrowych L1-L2, a radar obrazowy obsługuje głównie niektóre wysokiej klasy marki. Obecnie liczba wysokiej klasy samochodów nie jest bardzo duża. Wiele firm rozpoczynających działalność w Dolinie Krzemowej w Stanach Zjednoczonych prowadzi badania obrazowania radarowego, które są bardziej perspektywiczne. Krajowy rynek radarów jest stosunkowo zróżnicowany, od pojazdów montowanych z przodu i z tyłu, po inteligentny transport, bezpieczeństwo, przemysł i IOT. Radar obrazowania to tylko jedna z jego gałęzi, służąca do określonych zastosowań w motoryzacji i pojazdach.

Yang Chang uważa, że ​​radar obrazowania jest bardziej wyrafinowaną i złożoną technologią radaru fal milimetrowych i nie stanie się głównym tematem rynku radarów w krótkim czasie. Użytkownicy końcowi będą także bardziej zaawansowanymi pojazdami lub wysokiej klasy aplikacjami przemysłowymi.

NXP od dziesięcioleci uprawia radar do obrazowania fal milimetrowych, wiedząc, że lądowanie produktów radarowych do obrazowania to nie tylko liczba anten i zestawianie mocy obliczeniowej jądra ogólnego przeznaczenia. NXP będzie współpracować z wiodącymi w branży producentami Tier1 i OEM w celu zapewnienia wysokiej mocy transmisji, wysokiej przepustowości IF, wysokiej częstotliwości częstotliwości wycierania, wysokiej częstotliwości próbkowania, niskiego poziomu hałasu, mikrofalowego układu scalonego o niskim zużyciu energii (MMIC) oraz wbudowanego przyspieszenia FFT, danych kompresja, działanie matrycy, przyspieszony, wysokiej jakości, bezpieczny procesor sygnałowy klasy bezpieczeństwa, aby pomóc w masowej produkcji radaru obrazowania