Duże, cienkie wyświetlacze, takie jak OLED na komórkach, mają osadzone elektrody dotykowe, które mają wyższe obciążenia pojemnościowe i silniejsze sprzężenie szumów wyświetlaczy, zwiększając w ten sposób ryzyko fałszywych akcentów lub nieudanych dotknięć.W ramach serii kontrolerów ekranu dotykowego Maxtouch® nowe urządzenia wykorzystują zastrzeżoną metodę i algorytm inteligentnego wykrywania dotykowego Microchip, poprawa stosunek sygnału dotykowego do szumu (SNR) nawet o 15 dB w porównaniu z poprzednią pokoleniem.
Patrick Johnson, starszy wiceprezes ds. Interfejsu ludzkiej maszyny Microchip, powiedział: „Rozmiar i pojawienie się wyświetlaczy kokpitu samochodowego mają ogromny wpływ na to, jak kupujący postrzegają postęp technologiczny samochodu, ale integracja wiarygodnej funkcjonalności dotyku z zaawansowanymi wyświetlaczami stanowi poważne wyzwania.Nasze kontrolery ekranu dotykowego ATMXT3072M1 i ATMXT2496M1 dotyczą tych wyzwań poprzez innowacyjne algorytmy wykrywania, dostarczając szybkie iNiezawodna wydajność dotykowa.
Kontrolery ATMXT3072M1 i ATMXT2496M1 zostały zaprojektowane w celu spełnienia standardów ASIL-A i ASIL-B, opracowanych na podstawie systemu zarządzania bezpieczeństwem funkcjonalnego ISO26262 Microchip i certyfikowanych przez Tüv Rheinland.Ponadto oferują tryby awarii, efekty i analizy diagnostyczne (FMEDA) i podręczniki bezpieczeństwa, aby pomóc klientom w osiągnięciu certyfikacji funkcji dotyku systemu bardziej efektywnie i opłacalnie.Oprogramowanie układowe kontrolerów dotykowych można zaktualizować za pośrednictwem systemu komputerowego hosta motoryzacyjnego i weryfikować za pomocą zintegrowanej funkcji sprawdzania poprawności oprogramowania, wykorzystując zaszyfrowaną funkcję HASH SHA-512.Ta funkcja bezpieczeństwa cybernetycznego umożliwia niezawodne aktualizacje nadmierne (OTA), zgodne ze standardem ISO 21434: 2021.
Aby ograniczyć czas kierowców oderwania się od drogi i promowania bezpieczniejszej jazdy, europejskie testy NCAP 2026 mogą zachęcić producentów do korzystania z osobnych kontroli fizycznych do podstawowych funkcji.Technologia Microchip's Knob-on-Display ™ (KOD ™) może dodać intuicyjne fizyczne pokrętło do ekranu dotykowego, zwiększając bezpieczeństwo, zachowując elegancki wygląd nowoczesnych wyświetlaczy motoryzacyjnych.Ponadto wdrażanie Haptic Informacje zwrotne na ekranach dotykowych jest uznaną metodą zmniejszenia rozproszenia sterownika.Nowe sterowniki ekranu dotykowego MAXTOUM M1 mają dedykowane funkcje, takie jak wyzwalacze zdarzeń kształtu w połączeniu z modulacją trybu automatycznego pulsowego szerokości (PWM), umożliwiającą kontrolę praworotwórza ultra-niskiej opóźnień.Ta innowacyjna technologia wyładowuje podejmowanie decyzji i generowania fali dla dotyczyńskiej informacji zwrotnej od głównego procesora hosta aplikacji do kontrolera ekranu dotykowego.