Wybierz swój kraj lub region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Występuje dotkliwy niedobór półprzewodników, niemiecki przemysł motoryzacyjny zwraca się o pomoc do rządu

Według raportów FT, niemieccy producenci samochodów zwrócili się o pomoc do rządu, aby złagodzić poważny niedobór półprzewodników. Brak półprzewodników może sparaliżować niemiecką produkcję.

Pod koniec ubiegłego roku światowy popyt na samochody odżył jeszcze bardziej, co doprowadziło do nagłego wzrostu popytu na kluczowe chipy, a producenci półprzewodników nie byli w stanie zaspokoić potrzeb branży motoryzacyjnej w obliczu dużego popytu na elektronikę użytkową.

Niemiecki przemysł samochodowy ma nadzieję, że interwencja rządu może pomóc dostawcom samochodów zwiększyć ich priorytet w łańcuchu dostaw chipów, zwłaszcza w Azji. Jednak znawcy branży powiedzieli, że obecny priorytet producentów samochodów nie jest wysoki, a giganci technologiczni, tacy jak Samsung i Huawei, zajmują priorytetową pozycję. Volkswagen, największy na świecie producent samochodów, został zmuszony do udzielenia urlopu dziesiątkom tysięcy pracowników. Volkswagen zapowiedział, że zmniejszy produkcję o co najmniej 100 000 pojazdów w pierwszych miesiącach tego roku. Daimler również musiał zmniejszyć produkcję, a Ford zamknął fabrykę w Saar Louis do połowy lutego.

Niemieckie lobby motoryzacyjne VDA oświadczyło w oświadczeniu, że świat energicznie poprawia podaż półprzewodników w branży motoryzacyjnej, a organizacja jest w kontakcie z rządem Niemiec.

Ruch VDA nastąpił po tym, jak jego amerykańscy odpowiednicy zwrócili się o pomoc do administracji Bidena. Z drugiej strony Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów również rozmawiało z urzędnikami rządowymi. Niemieckie Ministerstwo Handlu stwierdziło, że bardzo uważnie monitoruje format i utrzymuje kontakt z firmami, które są bardziej dotknięte. W perspektywie średnioterminowej bardzo ważne i krytyczne jest rozszerzenie zdolności produkcyjnych półprzewodników w Niemczech i Europie. Niemieckie Ministerstwo Handlu finansuje 18 firm na budowę fabryk chipów w Niemczech.

Analitycy twierdzą, że wąskie gardło w dostawach półprzewodników może trwać kilka tygodni, a zwiększenie produkcji zajmie od 3 do 6 miesięcy. Według raportu Franka Beer, analityka inwestycyjnego w banku LBBW, światowa produkcja samochodów zmniejszy się w tym roku nawet o 2,2 miliona pojazdów.

Osoby zaznajomione ze sprawą ujawniły, że gdyby nie brak podaży półprzewodników, Volkswagen zatrudniłby więcej pracowników, aby sprostać popytowi, ale Volkswagen powiedział, że spodziewa się nadrobić straty produkcyjne w drugiej połowie roku.