Wybierz swój kraj lub region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Intel wykonał 3 ruchy, aby otoczyć przeciwnika, czy może się spełnić pobożne życzenie?

Według Taiwan Media News, nowa strategia dyrektora generalnego Intela Boba Swana „wydaje się być skierowana przeciwko sobie, ale w rzeczywistości skierowana jest na wroga”. Ponieważ w opinii Boba Swana minęła era, w której procesor dominuje na rynku półprzewodników. Zamiast pozostać na tronie lidera procesora, lepiej przedefiniować się i rozpocząć atak.

Bob Swan uważa, że ​​z punktu widzenia całego rynku półprzewodników udział Intela w rynku wynosi tylko 30%. W przyszłości na rynku AI (sztucznej inteligencji) i pojazdów samochodowych, protagonistą nie będzie procesor, ale może zostać zastąpiony przez FPGA. (Programowalna tablica bramek logicznych), led-GPU. Dlaczego więc zawracać sobie głowę pozostaniem na rynku procesorów, jest to wiodąca pozycja całego rynku półprzewodników!

Oczywiście Intel nie ma tego pomysłu tylko z powodu kaprysu. Na początku grudnia 2019 r. Bob Swan wyrzucił swoje poglądy na temat przyszłości Intela, gdy uczestniczył w forum inwestycyjnym. Powiedział: „Staram się wyeliminować pogląd firmy, że powinniśmy dążyć do utrzymania 90% udziału w rynku procesorów, ponieważ ogranicza to nasze pomysły i pozwala nam przegapić okazje do poważnych zmian technologicznych. Zawsze zastanawiamy się, jak chronić nasz 90% udział w rynku, a nie jak wykorzystać większe możliwości. „

Jednocześnie, z perspektywy tła, gdy wzrost komputera spowalnia, a rynek procesorów konsumenckich osłabia się przez wiele lat, Intel dostosował alokację zasobów w ciągu ostatnich kilku lat i powoli zmniejszał swoje inwestycje na rynku konsumenckim produkty. Aktualizacja spowodowała również niezadowolenie konsumentów. Ponadto zmiana tradycyjnego rywala AMD również wywarła dużą presję na Intela.

Dlatego Intel ma nadzieję na ponowne zdefiniowanie siebie za pomocą 3 ruchów, aby pozbyć się nadrabiania zaległości przez AMD, ale także być w stanie rzucić wyzwanie szerszej przestrzeni rynkowej w przyszłości.

Pierwsza sztuczka: obniżenie kosztów marketingu, zwiększenie innowacji oraz badań i rozwoju

Na przykład w 2016 r. Intel znacząco skorygował swój plan dotacji marketingowych dla rynku komputerów osobistych. W przeszłości dotacja na dużą skalę firmy Intel była najlepiej znana jako wewnętrzna strategia marketingowa firmy Intel.

Ale w 2018 roku Intel ogłosił, że zmniejszy wydatki marketingowe do mniej niż 30% przychodów do 2020 roku. W rzeczywistości program ten rozpoczął się już w 2017 roku i skutecznie obniżył wydatki marketingowe z 35,6% w 2016 roku do 32,8%. Intel wykorzystał zaoszczędzone pieniądze na fuzjach i przejęciach lub jako badania i rozwój nowych technologii w celu rozszerzenia układu w powiązanych dziedzinach, takich jak AI, FPGA, CPU, GPU i tak dalej. W rzeczywistości nie po raz pierwszy Intel „zrewolucjonizował swoje życie”. Intel był pierwotnie firmą produkującą pamięć. Został przekształcony w procesor z powodu wyzwania niskiej ceny od japońskich producentów. Tym razem Intel zmniejszył znaczenie procesora, czyniąc go równoległym z układami FPGA, GPU i innymi układami, z układem dłuższym niż 5 lat.

Drugi krok: reorganizacja grupy biznesowej, rozszerzenie zakresu fuzji i przejęć

W ciągu tych 5 lat Intel po cichu zmienia swoje miejsce. W tym przejęcie Altera (Altera) w 2015 r., Uzyskiwanie biletów w dziedzinie FPGA, wejście do chmury i krawędzi platformy akceleracji sztucznej inteligencji; w celu produkcji chipów sztucznej inteligencji wiele firm, takich jak Nervana, Movidus itp.; Aby wejść w dziedzinę jazdy autonomicznej, nabył Mobileye w 2017 r. za cenę 15,3 mld USD.

Obecnie grupa biznesowa Intela zajmująca się komputerową obsługą klientów, mimo że nadal ma największy udział w przychodach, stanowi ponad połowę jej przychodów, ale jej wzrost przychodów i rentowność stopniowo stają się gorsze od działów centrum danych i Internetu rzeczy.

Innymi słowy, wzrost działu PC jest ograniczony, a presja konkurencji cenowej rośnie. Intel naturalnie chce wydawać pieniądze na wysokomarżowe, bardziej futurystyczne centra danych i rynki sztucznej inteligencji. Jest to również bardziej rozsądny wybór.

Trzeci środek: dostosowanie mocy produkcyjnych i skupienie się na produktach o wysokiej rentowności

Wcześniej na rynku firma Intel przekazała już niższe lub niekrytyczne produkty odlewni TSMC, a jej cenna zdolność produkcyjna została zarezerwowana dla produktów o wysokiej marży. Zapewniając zdolność produkcyjną własnych, wysoce rentownych produktów, może także konkurować z AMD o moce produkcyjne TSMC.

Dzięki dostosowaniu strategii produkcji produkty Intela nie były ostatnio niedostatecznie zaopatrywane. Raport uważa, że ​​jeśli Intel jest gotów stoczyć dalszą wojnę cenową, AMD może nie być w stanie zwyciężyć. Teraz AMD musi zachować ostrożność, czy Intel zablokuje wydajność odlewni płytek i rozpocznie wojnę z AMD na wypalonej ziemi?

Warto jednak zauważyć, że Intel wciąż ma wiele problemów do rozwiązania. Na przykład przebieg procesu Intela i układ 5G są wątpliwe. Rival AMD jest nie tylko usatysfakcjonowany wzrostem udziału w rynku komputerów osobistych, ale już wcześniej przeniknął do rentownego sektora centrów danych, a jego udział w rynku nadal rośnie. Dla Intela kolejne lata będą pełne wyzwań, ale jeśli pójdzie dobrze, możemy spodziewać się zupełnie nowego Intela.